Nya dopsmycken i webshopen!
 
I maj döps de flesta barn i Sverige och det brukar märkas på min orderingång. Aldrig att jag får göra så många dopsmycken och namnhalsband med kort kedja som nu på våren. Det är många som vill ge bort något vackert och varaktigt och då faller valet ofta på ett handgjort namnsmycke i äkta silver. Jag har några favoriter i sortimentet som du kan se i webshopen.
 
 
Alldeles nytt i mitt sortiment är dophalsbandet Unicorn. Det är en underbart söt och högst aktuell enhörning. En enhörning är ett fabeldjur som vanligtvis avbildas som en vacker vit häst med ett spiralvridet horn i pannan. Till legenden hör att det är ett ädels och rent djur, mycket skyggt och snabbt, och det kan endast tämjas av en jungfru. Vill du läsa mer om enhörningen kan du göra det här ==>
 
 
 
 
Enhörningen är optimal som dopsmycke, då jag hamrar in barnets namn över ryggen. Hornet är streckat för att se livfullt ut och den har dessutom ett öga som ingen annan: nämligen ett stjärnöga! På baksidan kan du välja till ett dop- eller födelsedatum eller kanske längd, vikt då barnet föddes. Valet är ditt!
 
Längst ner finns fler bilder på namnsmycket Unicorn.
 
Dopsmycket Lycko-elefant
 
Ett av de mest populära namnsmycken för barn har varit elefanten där jag hamrar in namnet längs med ryggen på silverbrickan som är utsågad som en elefant. Jag kallar den dessutom för lycko-elefant eftersom djuret betyder lycka inom vissa kulturer. Elefanten har även en stark symbolisk betydelse, t ex styrka, lojalitet, kraft, tålamod, gott minne, långt liv, äktenskaplig lycka, odödlighet och visdom.
 
 
Fler namnsmycken som passar bra till doppresent
 
Här är några andra dophalsband och namnhalsband som passar bra när det närmar sig dop!
Alla är hangjorda i äkta silver och namnen är inhamrade bokstav för bokstav med min morfars gamla hammare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Här är fler snygga bilder på mitt silversmycke Unicorn 
 
 
 
 
 
 
 
 Fler namnsmycken finns i webshopen på www.namnsmycken.com
 
Tveka inte att kontakta mig om du har frågor eller om du vill beställa och hellre gör det via mail.
 
Amanda Egilson
tel: 0766-456444
 
dophalsband, doppresent, namnhalsband, unicorn,

Kommentera

Publiceras ej