“Allt började med namnbrickan hösten 2008 och nu upptar min Amanda-kollektion fyra stora smyckeskrin och två små. Och jag älskar alla smycken nästan lika mycket”.

Orden är Malins, en kär kund som hängt med nästan från allra första början. Malin och jag har träffats ett par gången här i butiken och det är alltid lika trevligt. Hon har mycket att berätta och hon avslutar alltid med att fråga vad jag har på gång härnäst. Vilka nya smycken jag håller på att skissa på eller funderar på att skapa. Hon är en sån där typiskt drömkund, som både är supertrevlig och som dessutom älskar det jag gör. Oavsett det gäller personliga smycken eller när jag tar fram penslar och akrylfärger och målar färgglada tavlor. Jag är så tacksam för henne, på så många plan.

Malin har nästan hela sortimentet

För ett tag sedan berättade hon om sin stora samling smycken som jag skapat till henne genom åren. Dessa förvarar hon i flera smyckeskrin, varje smycke på sin plats. Jag bad att få se en bild på allt detta och då kom det strax ett par bilder. Här är två av de fyra stora skrinen. Som du ser är det en salig blandning av halsband och armband. Vissa modeller är fortfarande lika populära bland mina kunder och finns i weshopen. Ni känner säkert igen namnarmbandet Classic Cuff och infinityarmbandet med namn?

Favoriterna bland alla namnsmycken

“Bilden med två armband är dem jag älskar lite extra”, fortsätter hon, och det förstår jag, nu med facit i hand. De är båda speciellt skapade för henne efter hennes önskemål. Efter att jag la till några små överraskningar blev det uppenbarligen hennes älsklingssmycken! Infinityarmbandet är en specialkombination med trådhjärtan och avtryck på hennes vovve (numer i hundhimlen). Färgen på pärlorna är noga utvalda för att det skulle matcha hans personlighet.

Drömfångare

Den senaste beställningen från den här fantastiskt fina kunden är namnhalsbandet Drömfångare. Den ligger as we speak i min polermaskin för att bli riktigt blank och fin. Färgkombinationen på de pärlorna som pryder hänget denna gång är grått och grönt för att matcha favoritarmbandet.

Örhängen

Jag tror att Malin nästan har hela sortimentet. Men det finns faktiskt en sak hon inte har och det är örhängen. Hon har nämligen inte hål i öronen, så för hennes skull har jag skapat ett par örhängen med skruvfäste. Det är ett par örhängen med nitar och pärlor som går i samma färg som det nya halsbandet. Det ska jag lägga ner i hennes senaste beställning, utan att hon vet om det. Jag vet inte om hon kommer bli glad men hoppas!

Tusen tack snälla Malin för din vänlighet, dina produktförslag, dina historier och din varma hängivenhet!

Kram från din smyckesdesigner,

Amanda

namnhalsband, namnsmycken, namnsmycken nöjda kunder,

Kommentera

Publiceras ej